Neuro-vývojová stimulace
Senzorická stimulace
Logopedická prevence
Předškolní příprava
O MNĚ
Jmenuji se Martina a jsem dětský pedagog, logopedický preventista s celostním přístupem a máma 2 skvělých synů.
Mým záměrem je aktivně přispět k zdravému psychomotorickému vývoji a rozvoji komunikačních dovedností Vašich dětí, a to s láskou, porozuměním a respektem.
Společně budeme pracovat na posilování jejich sebevědomí a schopnosti účinně komunikovat s okolím.
Dále se zaměříme na to, aby vaše dítě mělo správné vnímání a pochopení vlastního těla. Tréninkem uvědomování, rozvojem pohybových schopností a stimulací všech smyslů budeme podporovat celkový pocit pohody a sebejistotu.
Primárně se zaměřuji na děti v předškolním a mladším školním věku.
V praxi využívám zejména metody Neuro-vývojové stimulace, Smyslového vnímání, Logopedické prevence, Handle přístup a stimulační program Elkonin.
SLUŽBY
NEURO-VÝVOJOVÁ STIMULACE
Neuro-vývojová stimulace (NVS) je psychomotorická terapie (cvičební program), jehož cílem je rušit přetrvávající primární reflexy.
Primární reflexy se obvykle objevují u novorozenců a jsou součástí běžného vývoje nervového systému.
Tyto reflexy však obvykle mizí během prvního roku života, kdy se vyvíjejí vyšší nervové funkce.
Pokud primární reflexy přetrvávají déle, mohou mít různé nepříznivé dopady na vývoj dítěte.
Jedná se o potíže v oblastech smyslového vnímání, rovnováhy, v koordinaci pohybů, řeči, schopnosti učení, jemné motorice.
Tato metoda lze využít jako preventivní program, ale také jako intervenční nástroj pro děti s poruchami učení, soustředění, komunikace a chování.
SENZORICKÁ STIMULACE
&
LOGOPEDICKÁ
PREVENCE
Kombinovaná terapie, která spojuje smyslové vnímání a logopedickou prevenci, je komplexní přístup zaměřený na podporu dětí v oblastech senzorického zpracování a komunikačních dovedností. Tato terapie je navržena tak, aby integrovala strategie a techniky obou terapeutických přístupů pro maximální prospěch dítěte.
Senzorická integrace má významný vliv na vývoj řeči. Správná integrace senzorických informací z různých smyslových systémů (například zraku, sluchu, dotyku, rovnováhy a polohového cítění) je základem pro rozvoj řeči.
V rámci této terapie se zároveň soustředíme na dechová cvičení a motoriku mluvidel. Motorika mluvidel a správné dýchání, je jedním z předpokladů pro to, aby dítě správně artikulovalo a vyslovovalo. Zapotřebí je dostatečná svalová síla a rozsah pohybu jazyka či rtů, ale také orientace v ústech.
PŘEDŠKOLNÍ PŘÍPRAVA PROGRAM ELKONIN
Tato metoda je tréninkem jazykových schopností podle profesora Elkonina, který se zaměřuje na fonematické uvědomování.
Program je určen dětem předškolního věku.
Trénink děti připravuje na správné osvojení dovedností čtení a psaní.
Tato metoda lze využít jako preventivní, stimulační program, ale také jako intervenční nástroj pro děti s odloženou školní docházkou, s těžkostmi ve vývoji řeči, s vývojovými poruchami a dětem z cizojazyčného prostředí.