Ergoterapie pro děti
V našem centru Spokojený start nabízíme ergoterapii, která pomáhá dětem rozvíjet dovednosti potřebné pro každodenní život. Využíváme hravé a praktické aktivity, které podporují rozvoj jemné i hrubé motoriky, koordinace, pozornosti a sebeobsluhy. Důležitou součástí naší práce je senzorická integrace, která pomáhá dětem lépe zpracovávat a adekvátně reagovat na smyslové podněty (zrakové, sluchové, hmatové, pohybové). Prvky senzorické integrace jsou klíčové zejména pro děti, které mají potíže se soustředěním, rovnováhou, neklidem, hypersenzitivitou nebo vyhledávají intenzivní smyslové podněty.
Pracujeme s dětmi, které čelí různým výzvám, a terapii vždy přizpůsobujeme jejich individuálním potřebám, aby byla pro dítě co nejefektivnější a zároveň zábavná. Naším cílem je podpořit děti v dovednostech, které jim usnadní každodenní činnosti a zvýší jejich sebevědomí i samostatnost.
Pro jaké děti je vhodná Ergoterapie?
Díky individuálnímu přístupu se zaměřujeme na konkrétní potřeby každého dítěte – ať už jde o podporu jemné a hrubé motoriky, zlepšení koordinace, posílení soustředění, nebo pomoc při zvládání školních a předškolních aktivit.
Ergoterapie je vhodná pro děti s opožděným psychomotorickým vývojem, neurovývojovými obtížemi, s poruchou koncentrace, senzorickými obtížemi či poruchami motoriky.

Jak poznám, že tato metoda pomůže mému dítěti?
Ergoterapie pomáhá dětem, které mají oslabení v těchto oblastech:
-
Jemná motorika – problémy s manipulací s drobnými předměty, kreslením, stříháním nebo psaním.
-
Hrubá motorika – potíže s rovnováhou, koordinací pohybů, chůzí, běháním nebo skákáním.
-
Sebevědomí a samostatnost – dítě se těžko obléká, jí příborem, myje ruce nebo zvládá jiné každodenní činnosti.
-
Smyslové zpracování – hypersenzitivita (přecitlivělost) nebo naopak nižší reakce na podněty, problémy s doteky, zvuky, chutěmi nebo texturami.
-
Soustředění a organizace – neschopnost soustředit se na úkoly, dokončit je nebo plánovat jednoduché aktivity.
-
Školní a předškolní aktivity – obtíže se zapojením do kolektivu, adaptací na nové prostředí, či zvládáním školních úkolů.
Jak Ergoterapie probíhá?
Využíváme hravé a praktické aktivity, které podporují rozvoj jemné i hrubé motoriky, koordinace, pozornosti a sebeobsluhy. Důležitou součástí naší práce je senzorická integrace, která pomáhá dětem lépe zpracovávat a adekvátně reagovat na smyslové podněty (zrakové, sluchové, hmatové, pohybové). Právě prvky senzorické integrace jsou klíčové pro děti, které mají potíže se soustředěním, rovnováhou, neklidem, hypersenzitivitou nebo vyhledávají intenzivní smyslové podněty.
Diagnostika
První návštěva je diagnostická a zaměřená na podrobné zhodnocení schopností dítěte.
Ergoterapeut sleduje motoriku, smyslové vnímání, úroveň samostatnosti a další klíčové dovednosti. Na základě této diagnostiky je vytvořen individuální terapeutický plán přizpůsobený potřebám dítěte.
Terapie probíhá formou bloků, obvykle po 10 setkáních.
Během těchto terapií se terapeut věnuje rozvoji konkrétních oblastí, které byly identifikovány jako problematické, a průběžně sleduje pokroky dítěte.
Po skončení každého bloku následuje vyhodnocení, při kterém terapeut spolu s rodiči posoudí dosavadní výsledky a naplánuje další kroky v terapii.
Tento strukturovaný přístup zajišťuje, že dítě získává potřebnou podporu a dosahuje postupného zlepšování v oblastech, které jsou pro něj klíčové.
Chcete se objednat na ergoterapii?
1 hod
1 500 českých korun