Neuro-vývojová stimulace
Neuro-vývojová stimulace (NVS) je psychomotorická terapie (cvičební program), jehož cílem je rušit přetrvávající primární reflexy.
K čemu slouží primární reflexy u novorozenců?
-
Ovlivňují psychomotorický vývoj dítěte.
-
Od porodu zajišťují přežití novorozence.
-
Primární reflexní aktivita pomáhá rozvíjet nervová spojení v centrální nervové soustavě. Dítě se tak naučí nové dovednosti, čímž je pak daný reflex nahrazován vyššími mozkovými centry.
Primární reflexy mizí během prvního roku života a nahrazují je posturální reflexy, díky kterým dítě začíná získávat kontrolu nad pohyby svého těla, rovnováhou, držením těla, koordinací a celkovou fyzickou a emoční pohodou. Pokud se stane, že primární reflexy nejsou během této doby potlačeny, zůstávají v těle „aktivní“. To může dítěti působit potíže v oblastech smyslového vnímání, rovnováhy, v koordinaci pohybů, řeči, schopnosti učení, jemné motorice.
Co způsobují přetrvávající primární reflexy:
-
Problémy s řečí
-
Problémy se psaním
-
Problémy se čtením
-
Poruchy soustředění ADHD, ADD
-
Problémy s koordinací a grafomotorikou
-
Problémy s učením
A další.
Jak terapie probíhá?
Před zahájením Neuro – vývojové stimulace provedu diagnostiku přetrvávajících primárních reflexů. Vstupní vyšetření trvá cca. 1,5 hodiny.
Na základě diagnostiky Vás seznámím s konkrétním cvičebním plánem, podle kterého s dítětem doma cvičíte – všechny cviky Vám předvedu, dítě si je vyzkouší pod mým dohledem.
Testy i cviky vychází z psychomotorického vývoje dítěte.
Program je rozdělen do 30 týdnů, je ho ale možné cvičit i déle.
Cviky se dělají každý školní den a je nutné je dělat v určitém pořadí. Cvičení trvá cca 10 min.
Díky pravidelnému cvičení dochází k odstranění přetrvávajících primárních reflexů.
Jednou za měsíc se setkáváme na konzultaci, při které sleduji, jak dítě cvik zvládá a naučím Vás další sérii cviků.
Díky Neuro – vývojové stimulaci zlepšíme: spojení mezi mozkem a tělem, spojení mezi jednotlivými centry v mozku, spojení mezi oběma mozkovými hemisférami – a tak umožníme dítěti zmírnit nebo odstranit problémy s řečí, učením, soustředěním, chováním a využít tak naplno jeho přirozený potenciál.