top of page

Senzorická stimulace a logopedická prevence

Tato kombinovaná terapie spojuje senzorickou stimulaci a logopedickou prevenci. Je navržena tak, aby podporovala děti v oblasti senzorického zpracování a komunikačních dovedností. Tento komplexní přístup integruje strategie a techniky obou terapeutických přístupů pro maximální prospěch dítěte.

Senzorická stimulace

Co je senzorická stimulace?

 

Senzorická stimulace pomáhá dětem lépe zpracovávat smyslové informace. Jde o schopnost mozku třídit a organizovat podněty z vnějšího i vnitřního prostředí, což je zásadní pro učení a každodenní fungování.

Jak to funguje?

 

Když mozek správně zpracovává smyslové podněty, reagujeme na ně adekvátně - tolerujeme doteky, zvuky, naše pohyby jsou koordinované, soustředíme se na činnosti a orientujeme se ve svém prostředí.

Děti s poruchou nebo oslabením senzorického zpracování nedokážou převést přicházející smyslové informace do přiměřených reakcí.

Kid se baví

Typy dysfunkcí senzorické integrace:

 

Děti, které mají potíže se senzorickým zpracováním, mohou vykazovat:

hypo.png

Hyposenzitivita

(nedostatečná citlivost vůči podnětům)

 

  • Nereaguje na instrukce

  • Pasivita, letargie, zasněnost

  • Potřeba dotýkat se předmětů nebo lidí

  • Nerespektování osobního prostoru druhých lidí

  • Vysoký práh bolesti

  • Neposednost, běh, bouchání, narážení do předmětů

  • Lezení, šplhání, skákání z výšky

  • Neschopnost odhadnout nebezpečí

hyper.png

Hypersenzitivita

(nepřiměřená citlivost vůči podnětům)

 

  • Intolerance jasných světel nebo některých zvuků

  • Neochota zapojvat se do pohybových aktivit (ze strachu)

  • Intolerance některých druhů oblečení

  • Vyhýbání se dotekům, skupinovým aktivitám

  • Odmítání konzumace určitých druhů jídel

  • Vyhýbání sa situacím, kde působí více podnětů (přestávky ve škole, školní akce, výlety)

  • Záchvaty zuřivosti

  • Problémy při stání v řadě

  • Odmítání některých výtvarných aktivit a tvořivých činností

Těžkosti v rozlišování podnětů

 

  • Těžkosti v oblasti motorických zručností

  • Neobratnost/nešikovnost

  • Těžkosti se čtením, psaním, počítáním

  • Nepřiměřený odhad síly

  • Nepřiměřené zacházení s předměty/hračkami

Cíle terapie senzorické stimulace

 

  • Poskytování smyslových stimulů tak, aby dítě mohlo spontánně vytvářet přiměřené reakce na přicházející podněty.

  • Terapie probíhá prostřednictvím hry a senzomotorických aktivit, kde dítě zažívá výzvy a pocit úspěchu.

Chcete se objednat na úvodní schůzku?

Logopedická prevence

Co je logopedická prevence?

 

Logopedická prevence podporuje přirozený rozvoj komunikačních schopností u dětí a pomáhá 
předcházet rozvoji poruch řeči. 
Naše terapie probíhá hravou a přizpůsobenou formou, vždy podle aktuálních potřeb dítěte.

Dítě s úsměvem ve škole

Cíle logopedické prevence

 

  • Dechová cvičení: Procvičování správného dýchání a síly výdechového proudu.

  • Artikulační cvičení: Rozcvičení mluvidel, jazyka, rtů a tváří.

  • Sluchová cvičení: Rozlišování různých zvuků, délky a intenzity.

  • Fonematický sluch: Rozlišování hlásek ve slově.

  • Sluchová paměť: Procvičování zapamatování si slov.

  • Rozšiřování slovní zásoby: Vyprávění nad knihou, obrázkové čtení, hra na otázky a odpovědi.

  • Zraková percepce: Třídění předmětů dle kategorií, hledání rozdílů na obrázcích.

  • Rozvoj rytmického cítění: Básničky, písničky, vytleskávání rytmu.

  • Motorické dovednosti: Rozvoj hrubé a jemné motoriky, které jsou propojeny s řečovými dovednostmi.

Jak probíhá terapie?

 

Vstupní konzultace:

Při první konzultaci se pobavíme o výzvách, kterým čelíte, a nastavíme individuální plán pro podporu psychomotorického vývoje vašeho dítěte. Dostanete také tipy na aktivity, které můžete provádět doma.

 

Délka terapie:

Jedna terapie trvá přibližně 45 minut.

 

Interval:

Doporučený interval terapie je jednou za 14 dní až jednou měsíčně.

Chcete se objednat na úvodní schůzku?

logpedická prevence
senzorická-stimulace
bottom of page