Senzorická stimulace a logopedická prevence
Tato kombinovaná terapie spojuje senzorickou stimulaci a logopedickou prevenci. Je navržena tak, aby podporovala děti v oblasti senzorického zpracování a komunikačních dovedností. Tento komplexní přístup integruje strategie a techniky obou terapeutických přístupů pro maximální prospěch dítěte.
Senzorická stimulace
Co je senzorická stimulace?
Senzorická stimulace pomáhá dětem lépe zpracovávat smyslové informace. Jde o schopnost mozku třídit a organizovat podněty z vnějšího i vnitřního prostředí, což je zásadní pro učení a každodenní fungování.
Jak to funguje?
Když mozek správně zpracovává smyslové podněty, reagujeme na ně adekvátně - tolerujeme doteky, zvuky, naše pohyby jsou koordinované, soustředíme se na činnosti a orientujeme se ve svém prostředí.
Děti s poruchou nebo oslabením senzorického zpracování nedokážou převést přicházející smyslové informace do přiměřených reakcí.
Typy dysfunkcí senzorické integrace:
Děti, které mají potíže se senzorickým zpracováním, mohou vykazovat:
Hyposenzitivita
(nedostatečná citlivost vůči podnětům)
-
Nereaguje na instrukce
-
Pasivita, letargie, zasněnost
-
Potřeba dotýkat se předmětů nebo lidí
-
Nerespektování osobního prostoru druhých lidí
-
Vysoký práh bolesti
-
Neposednost, běh, bouchání, narážení do předmětů
-
Lezení, šplhání, skákání z výšky
-
Neschopnost odhadnout nebezpečí
Hypersenzitivita
(nepřiměřená citlivost vůči podnětům)
-
Intolerance jasných světel nebo některých zvuků
-
Neochota zapojvat se do pohybových aktivit (ze strachu)
-
Intolerance některých druhů oblečení
-
Vyhýbání se dotekům, skupinovým aktivitám
-
Odmítání konzumace určitých druhů jídel
-
Vyhýbání sa situacím, kde působí více podnětů (přestávky ve škole, školní akce, výlety)
-
Záchvaty zuřivosti
-
Problémy při stání v řadě
-
Odmítání některých výtvarných aktivit a tvořivých činností
Těžkosti v rozlišování podnětů
-
Těžkosti v oblasti motorických zručností
-
Neobratnost/nešikovnost
-
Těžkosti se čtením, psaním, počítáním
-
Nepřiměřený odhad síly
-
Nepřiměřené zacházení s předměty/hračkami
Cíle terapie senzorické stimulace
-
Poskytování smyslových stimulů tak, aby dítě mohlo spontánně vytvářet přiměřené reakce na přicházející podněty.
-
Terapie probíhá prostřednictvím hry a senzomotorických aktivit, kde dítě zažívá výzvy a pocit úspěchu.
Chcete se objednat na úvodní schůzku?
45 min
1 000 českých korun
Logopedická prevence
Co je logopedická prevence?
Logopedická prevence podporuje přirozený rozvoj komunikačních schopností u dětí a pomáhá
předcházet rozvoji poruch řeči.
Naše terapie probíhá hravou a přizpůsobenou formou, vždy podle aktuálních potřeb dítěte.
Cíle logopedické prevence
-
Dechová cvičení: Procvičování správného dýchání a síly výdechového proudu.
-
Artikulační cvičení: Rozcvičení mluvidel, jazyka, rtů a tváří.
-
Sluchová cvičení: Rozlišování různých zvuků, délky a intenzity.
-
Fonematický sluch: Rozlišování hlásek ve slově.
-
Sluchová paměť: Procvičování zapamatování si slov.
-
Rozšiřování slovní zásoby: Vyprávění nad knihou, obrázkové čtení, hra na otázky a odpovědi.
-
Zraková percepce: Třídění předmětů dle kategorií, hledání rozdílů na obrázcích.
-
Rozvoj rytmického cítění: Básničky, písničky, vytleskávání rytmu.
-
Motorické dovednosti: Rozvoj hrubé a jemné motoriky, které jsou propojeny s řečovými dovednostmi.
Jak probíhá terapie?
Vstupní konzultace:
Při první konzultaci se pobavíme o výzvách, kterým čelíte, a nastavíme individuální plán pro podporu psychomotorického vývoje vašeho dítěte. Dostanete také tipy na aktivity, které můžete provádět doma.
Délka terapie:
Jedna terapie trvá přibližně 45 minut.
Interval:
Doporučený interval terapie je jednou za 14 dní až jednou měsíčně.
Chcete se objednat na úvodní schůzku?
45 min
1 000 českých korun